Home › Forums › Newsletter Plugin Support › Newsletter 3.0.2 – Sending problem
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sonzogni.
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November 22, 2012 at 5:46 pm #6500
Anonymous
InactiveHi,
If I try to send with WordPress, I can send with any problem. If I try to send any newsletter I create, the mail does not sended. Even if I try to send on test subscriber. The plugin get me an information about the mail sended correctly, but in my Gmail email account I cannot see anything (even in the Spam folder).
Any suggestion?
November 22, 2012 at 8:21 pm #6502Anonymous
InactiveI’ve found the e-mail sended from website as spam (on my Google account)…
Why?
November 22, 2012 at 10:08 pm #6503Stefano
KeymasterThere are many possibilities.
1. your mail server is black listed
2. your sender email address is not on your domain name, for example your domain name is “pippo.com” but you set the sender address as “myname@gmail.com”
3. the email contains link or phrases which can be considered spam
Stefano.
November 23, 2012 at 8:34 am #6509Anonymous
InactiveIt would be the third option: I’ve tested my email on this site: http://www.contactology.com/check_mqs.php
It check that the text mail is different from html mail.
Is there some solution to make an iteration on theme_text.php as for theme.php?
November 23, 2012 at 8:45 am #6510Stefano
KeymasterUhm, yes, have you used the default theme? Of course text email cannot be equals the html email, but it should be similar (there is no real reason to mark a mail as spam because the alternative part is different, many times the alternative textual part is only a note saying that the email can only view with a modern email client offering a link to see it online).
Anyway I get a look to the default theme.
Stefano.
November 24, 2012 at 10:21 pm #6519sonzogni
MemberCiao Stefano,
ho fatto oggi l’upgrade alla nuova versione del plugin e anche se tutto è andato apparentemente a buon fine, non vengono spedite le newsletter, neanche quella di test.
Sullo stesso server ho un sottosito sempre realizzato con wordpress e con la vecchia versione del plugin, e tutto funziona correttamente. Da cosa può dipendere il problema?
Grazie per la risposta
gabriele sonzogni
November 24, 2012 at 10:29 pm #6520Stefano
KeymasterIn teoria non dovrebbero esserci problemi. Avevi qualche plugin che forzava l’uso di SMTP o cose del genere? Abilita nella pannello iagnostic i log e prva a vedere cosa viene scritto nel main log.
Stefano.
November 24, 2012 at 10:57 pm #6521sonzogni
MemberGrazie Stefano,
ti allego qualche riga del file main log che segnala questo tipo di errori
Blocked by transient newsletter_main_engine set 204 seconds ago
24-11-2012 20:25:43 – ERROR – Duplicate column name ‘message’
24-11-2012 20:25:43 – ERROR – Duplicate column name ‘message_text’
24-11-2012 20:25:43 – ERROR – Duplicate column name ‘subject’
24-11-2012 20:25:43
Grazie per l’aiuto, sono un po’ bloccato
November 25, 2012 at 3:50 pm #6525Stefano
Keymasterciao nessuno dei messaggi e’ rilevante. metti il log a debug e quando spedisci dovrebbe scrivere a chi spedisce… e’ strano che neanche i test del pannello diagnostico vadano perche’ almeno uno e’ spedito con wordpress e deve arrivare…
Stefano.
November 25, 2012 at 6:58 pm #6530sonzogni
Memberscusa ancora il disturbo Stefano. Ho notato che funziona solo il test per altro inserendo un server SMTP esterno: partono le mail di prova (formato testo, html, misto), poi però quando faccio l’invio della newsletter a tutti gli iscritti non parte.
C’era segnalato in alto anche un errore nel cron engine dopo 1000 secondi mi pare…
Ora ho fatto il downgrade alla versione precedente: non vedo più l’elenco delle newsletter (perché le avevo dovute convertire con l’upgrande) ma almeno le newsletter partono. Mistero. Mi dispiace però non poter utilizzare la versione 3.
Infine ho visto che nella Diagnostica segnalava una funzione php come obsoleta. Forse la nuova versione necessita di una particolare versione di PHP?
Attendo qualche tua indicazione. Grazie ancora
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